Vi har samlet de vanligste spørsmålene om bruk av HomeCom Easy. Filtrer enten på område eller på nøkkelord (F.eks. installasjon, registrering, legge til apparater, administrere, bruke appen, internett, feiretting, klimaanlegg, garanti, service etc.).
Ingenting ble funnet med filtreringen din. Prøv et annet søkeord.
Dette ble funnet med filtreringen din:
Appen HomeCom Easy kan lastes ned i App Store eller Google Play-butikken.
Appen støtter både iOS11 eller nyere og Android 6.0 eller nyere.
Appen er optimert for bruk på smarttelefon, men den kan også installeres på nettbrett.
For å beskytte deg må vi vite at du har rett til å styre apparatet. Brukerkontoer garanterer at bare autoriserte brukere får tilgang til apparatene dine og kan styre dem.
Naturligvis. Alle som ønsker å ha tilgang til systemet må laste ned appen, opprette en Bosch-konto og legge til apparatene i appen.
Vi behandler bare informasjon vi virkelig trenger for å gi deg mulighet til fjerntilgang til apparatene dine. Du kan lese mer om dette under Informasjon i appen og på nettsiden Personvernbestemmelser .
Det er bare mulig å tilbakestille til fabrikkinnstillingene. Når du tilbakestiller til fabrikkinnstillingene, slettes all informasjon som er lagret i gatewayen, og alle brukerne som er koblet til en gateway slettes. Du kan gjøre dette ved å velge «Apparater», Velg apparat, klikk på "Tilbakestill til fabrikkinnstillinger" og følg anvisningene i appen.
Du finner en oversikt over alle kompatible produkter på denne her.
Kontroller at apparatet ditt er kompatibelt. Du finner informasjon om dette på siden: Støttede produkter
Du finner QR-koden enten på apparatet eller tilbehøret. I brukerveiledningen som fulgte med apparatet finner du mer informasjon.
Vi støtter WPS for WLAN-produktene våre. Se siden "Støttede produkter"
WPS står for Wi-Fi Protected Setup. Vi støtter trykking på WPS-knappen, altså må din ruter ha en knapp med betegnelsen WPS eller et lignende symbol: Se brukerveiledningen for ruteren hvis du er usikker.
Det er mulig å koble til apparatet i modusen for trådløs sone (hotspot, AP-modus). Under wi-fi-sammenkoblingen velger du «Manuell (hotspot)» i appen.
Åpne menyen ≡, velg apparater og klikk på knappen +. Velg produktet du ønsker å koble til (du kan veksle mellom forskjellige kompatible apparater).
Hvis du ønsker å slette et apparat fra brukerkontoen din, går du til menyen ≡, velger Apparater, velger deretter apparatet du ønsker å fjerne og klikker på knappen Fjern. Husk at når du fjerner et apparat fra kontoen din, fjernes ingen nettverkskonfigurasjon i selve apparatet. For å gjøre det må du tilbakestille selve apparatet. Du finner informasjon om dette i brukerveiledningen for apparatet.
Du kan endre foretrukket språk i innstillingene for appen i Innstillinger på smarttelefonen din.
Ja, du kan tilpasse startskjermen. Gå til menyen ≡, og velg Tilpasning. Du kan endre rekkefølgen til elementene på hovedskjermbildet ved å dra og slippe dem. Du kan gi nytt navn til et element ved å velge blyantsymbolet. Du kan vise eller skjule et element med "øyesymbolet". Hvis du bare har ett kart, kan ikke dette skjules.
For å endre sted kan du velge blyantsymbolet i vær-ikonet. Klikk på tegnestiften for å bruke din aktuelle posisjon (da må du ha aktivert tilgang til posisjon). Du kan også søke etter og velge et sted ved bruk av tekstfeltet.
Utetemperaturen for din angitte posisjon hentes fra OpenWeatherMap.org .
Dette kan skje hvis en annen bruker foretar innstillinger (fra en app nummer to eller på selve apparatet).
Du kan fortsatt styre oppvarmingen av boligen med romtermostatene eller displayet på varmeanlegget. For luft/luft-varmepumper kan du bruke IR-romregulatoren.
Nei. De siste innstillingene blir gjenopprettet. Kontroller at ruteren igjen har strømforsyning og er koblet til internett, slik at du kan styre apparatene dine via appen.
Klikk på meldingen eller på Varsling i menyen for å se feilindikatoren. Der vises også informasjon om mulige løsninger.